哈囉~大家好呀~

今天要來翻譯Yolo自己很喜歡的歌手的歌

就是來自澳洲的小鮮肉-Ruel!

渾厚嗓音的他完全看不出來今年才18歲

況且身高還高達193公分!!!

簡直是巨人阿~~

不過不知為何他近年來好像走一個頹廢風格

感覺變得好顯老

總之今天就來翻譯這首有點迷幻的歌曲「Dazed & Confused」!

 

 

You came in swinging like Apollo
妳像小行星般若無其事地闖進我的生活
I'll be feeling it tomorrow
但我卻後知後覺
No, I ain't seeing straight, hyperventilate
不,我感受到了,視線模糊、過度換氣
Knees begin to wobble
膝蓋開始軟腳
You cut my brakes and hit the throttle
妳讓我無法克制自己
I couldn't stop it if I wanted
就算我想要也無法停止自己
Dizzy silhouette, makes me break a sweat
暈頭轉向,不斷地冒冷汗
I'm in trouble
我惹上麻煩了
 
 
Oh, I've been dazed and confused
哦,我既暈船又困惑
From the day I met you
自從我遇見你的那一天
Yeah, I lost my head
沒錯,我已經喪失了理智
And I'd do it again
而我卻願意再次陷入妳的魅力中
Either I've seen the light
我在途中似乎看到了救贖
Or I'm losing my mind
還是其實一切都是我的幻想
There's something 'bout you
總之妳的身上有一處
That's got me dazed and confused
總讓我恍惚、迷惑
Dazed  眼花撩亂
Dazed and confused  又暈又困惑
Dazed 恍恍惚惚
 
 
I bet you know just what you're doing
我猜妳知道自己在做什麼
You're not the type that's used to losing
妳總是能得到自己想要的
First, you build me up, then with just a touch
一開始妳讓我感覺直達顛峰
Leave me here in ruins
但卻又輕易得打垮我
Something 'bout your eyes
妳的眼睛有種魔力
I can't even walk in a straight line
讓我醉得不省人事
Under the influence
因為此時此刻敗在妳的石榴裙下
 
 
Oh, I've been dazed and confused
哦,我既暈船又困惑
From the day I met you
自從我遇見你的那一天
Yeah, I lost my head
沒錯,我已經喪失了理智
And I'd do it again
而我卻願意再次陷入妳的魅力中
Either I've seen the light
我在途中似乎看到了救贖
Or I'm losing my mind
還是其實一切都是我的幻想
There's something 'bout you
總之妳的身上有一處
That's got me dazed and confused
總讓我恍惚、迷惑
Dazed  眼花撩亂
Dazed and confused  又暈又困惑
Dazed  恍恍惚惚
 
 
I don't know if this is real life, real life
我不知道我是不是活在現實裡
What happens if I open my eyes, my eyes?
這是夢嗎?萬一我睜開眼睛會發生什麼事?
Will I ever get my head right, head right?
我能搞得清楚現在的情況嗎?
I don't know if this is real life, real life
我不知道這一切是不是只是一場空
 
 
Oh, I've been dazed and confused
哦,我既暈船又困惑
From the day I met you
自從我遇見你的那一天
Yeah, I lost my head
沒錯,我已經喪失了理智
And I'd do it again
而我卻願意再次陷入妳的魅力中
Either I've seen the light
我在途中似乎看到了救贖
Or I'm losing my mind
還是其實一切都是我的幻想
There's something 'bout you
總之妳的身上有一處
That's got me  
總讓我
That's got me dazed and confused
總讓我恍惚、迷惑
From the day I met you
自從我遇見你的那一天
Yeah, I lost my head
我已經失去理智
And I'd do it again
而我不斷再重蹈覆轍
Either I've seen the light
即使我看見了曙光
Or I'm losing my mind
還是一切是我的想像
There's something 'bout you
總之妳的身上有一處
That's got me
總讓我
Dazed and confused
既暈頭又困惑
 
 
arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 MUSIC YOLO 的頭像
    MUSIC YOLO

    MUSIC YOLO's WORLDDDDD🌏

    MUSIC YOLO 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()